تراز آموزشی خوزستان از حیث عملکرد در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد

تراز آموزشی خوزستان از حیث عملکرد در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تراز آموزشی خوزستان آنقدر که تصور می شود پائین نیست ولی از حیث عملکرد در بعضی مباحث از میانگین کشوری فاصله دارد.

 

به گزارش تابا؛علیرضا کمرئی در آیین معارفه و تکریم مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (۸ آبان) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از رییس پیشین و سرپرست آموزش و پرورش استان تقدیر و تشکر می‌کنم که منشاء خدمات ارزشمندی شدند.

 

وی عنوان کرد: پاسخگویی نظام های اجتماعی به نیازهای امروز جامعه به دلیل سرعت تغییرات به نوعی ناکارآمدی برای حوزه های مختلف مدیریتی تبدیل شده و تمام سازمان ها و نهادها تلاش می کنند از این تغییرات عقب نمانند

 

کمرئی گفت: در آموزش و پرورش این نگاه وجود دارد که اغلب نظام های آموزشی از پاسخ به انتظارات جوامع به دلیل سرعت تحولات بازمانده اند؛ بنابراین تلاش می کنند تا خود را به این سرعت پیشرفت برسانند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام این سال‌ها تلاش برای انطباق با تحولات وجود داشته است و کشور ما هم مستثنی از این موضوع نبوده است، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تغییرات بنیادین در نظام آموزشی ایجاد شد و ضعف در سیستم های آموزشی صرفا به نظام آموزشی ایران برنمی گردد.

 

کمرئی گفت: کشورهایی وجود دارند که بازسازی این نظام را آغاز کرده اند و در پرتو نگاه و دور اندیشی که به سیستم آموزشی داشتند حداکثر کارآمدی را به وجود آورده اند و توانستند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه و انتظارات آن باشند.

 

وی افزود: در کشور ما این تلاش‌ها در حال صورت گرفتن است و جهت‌گیری نظام آموزشی متاثر از اسناد تحولی نظام آموزشی تحول بنیادین است. بعد از تدوین سند تحول بنیادین در سال ۹۰، نظام آموزشی ما می‌داند که در کدام مسیر حرکت کند. پیش از این ما تلاش‌ها و تکاپوهایی داشتیم اما همچنان در مسیری حرکت می‌کردیم که جهت آن خیلی روشن نبود و انسجام در نگاه وجود نداشت.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همانطور که در کلیت کشور ما وجود یک سند چشم انداز مسیر حرکت و افق نگاه مسئولان را روشن می کند در آموزش و پرورش نیز سند تحول چنین کارکردی را برای نظام آموزشی دارد.

 

کمرئی با عنوان اینکه پیش از تدوین این سند ما تلاش هایی برای تامین نیازها داشتیم، بیان کرد: به رغم اهداف و اسنادی که وجود داشت در مسیری حرکت می کردیم که جهت کار به خوبی مشخص نبود.

 

کمرئی بیان کرد: امسال همت زیادی برای بازگشایی مدارس در استان خوزستان بود. البته کمبودهایی در مدارس بود که طبیعی است. اما بازگشایی مدارس در استان خوزستان با وجود کمبود شدید نیرو، جزو اقدامات سرآمد بود. سازماندهی بیش از ۶۰ هزار نیرو و کمبود ۱۶ هزار نفری نیرو در استان، کار سختی است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان جزو سه استان پرجمعیت است و جمعیت بالای یک میلیون دانش‌آموزی را دارا است، گفت: با وجود پیشینه فرهنگی استان و مشکلاتی که پس از انقلاب در استان وجود داشت، باید بیشترین توجه را به آن اختصاص می‌دادند. خوشبختانه هم‌اکنون کمیته‌ای در وزارت برای رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شده است.