تغییر تاریخ نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت حفاری خسارت آفرین شد

تغییر تاریخ نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت حفاری خسارت آفرین شد

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز که در بنر تبلیغات نمایشگاه نامش به عنوان مدعو نیز دیده می شود، اخیرا برای دومین بار؛ نمایشگاه بین المللی تجهیزات ساخت داخل را با کیفیت بین المللی برگزار کرد فلذا چه ایرادی می توانست داشته باشد که روابط عمومی شرکت ملی حفاری از مجموعه روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان یک تیم مشاوره دهنده خبره بهره می برد و از تجربیات برگزاری چند نمایشگاه بین المللی موفق از ایشان استفاده می کرد؟!

 

شرکت ملی حفاری ایران متولی برگزاری ۱۵ امین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت حفاری است که قرار بود در تاریخ ۹۶/۹/۲۹ در محل نمایشگاه های بین المللی با حضور بخش خصوصی و تولید کنندگان قطعات برگزار شود.

 

به گزارش خبرنگار تابا؛ علیرغم تبلیغات گسترده جهت برگزاری نمایشگاه تجهیزات صنعت حفاری که از تاریخ (۹۶/۹/۲۹ لغایت ۹۶/۱۰/۲) اعلام شده بود؛ طی نامه زیر بدون دلایل قانع کنند تاریخ برگزاری نمایشگاه به (۹۶/۱۰/۳) موکول شد.

روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه طی نامه ای که تصویر آنرا مشاهده می کنید تاریخ برگزاری را به مدیر نمایشگاه اعلام کزده است.

 

با وجود این بلاشک شرکت هایی از سراسر ایران با برنامه ریزی برای حضور در این نمایشگاه اقدام به خرید بلیط، رزرو هتل و به تبع آن پس و پیش کردن تاریخ قراردادهای مالی و تولیدی خود با مشریان خود به واسطه شرکت در نمایشگاه کرده اند.

 

بنابر رسم مرسوم نمایشگاه ها، تبلیغات گسترده ای هم در زمینه برگزاری این نمایشگاه در سطح شهر صورت گرفت و طبیعتا سراسر معابر شلوغ توسط بنر در اماکن پر تردد اشغال شد.

 

روز گذشته در کمال ناباوری طی نامه ای که پایین تصویر آنرا مشاهده می کنید و تنها دو روز قبل از برگزاری؛ تاریخ شروع به کار نمایشگاه به ۱۰/۳ موکول شد. این تغییر زمان برگزاری در حالی رخ داده است که شرکتهای داخلی و همچنین بین المللی از هفته ها پیش بلیط های هواپیمای خود را تهیه و هتل های محل استقرارشان را رزرو کرده بودند.

 

خبرنگار تابا در این مدت هرچه سعی کرد تا بتواند با مدیر روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در رابطه با علل جابجایی تاریخ نمایشگاه صنعت حفاری گفتگو نماید؛ به دلیل عدم پاسخگویی موفق نشد.

با وجود این، هزینه های برجای مانده از تغییر تاریخ نمایشگاه باعث اعتراض شدید شرکت های خصوصی فعال در صنعت شده است و به گفته روابط عمومی تعدادی از این شرکت ها راهی برای جبران خسارتها وجود ندارد.

 

از سویی دیگر نمایشگاه بین المللی خوزستان به دلیل تراکم نمایشگاه ها بر اساس نامه ای که برای بار دوم از شرکت ملی حفاری ایران دریافت کرده است، یا بایستی هزینه های برجای مانده از ناهماهنگی برگزار کنندگان را برجان بخرد و یا به احتمال قوی خود شرکت ملی حفاری هزینه های برنامه ریزی نادرست و تصمیمات متزلزلش را جبران کند.

 

نکته قابل تامل اینجاست که در حالی که تعداد زیادی از تامین کنندگان بخش خصوصی از شرکت ملی حفاری بابت بدهی سفارشات پیشین خود گلایه ها دارند؛ هزینه برنامه ریزی نادرست شرکت ملی حفاری که باعث خسارت میلیونی به بیت المال شده است چه توجیهی دارد.

 

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز که در بنر تبلیغات نمایشگاه نامش به عنوان مدعو نیز دیده می شود، اخیرا برای دومین بار؛ نمایشگاه بین المللی تجهیزات ساخت داخل را با کیفیت بین المللی برگزار کرد فلذا چه ایرادی می توانست داشته باشد که روابط عمومی شرکت ملی حفاری در برگزاری نمایشگاه صنعت حفاری از مجموعه روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان یک تیم مشاوره دهنده خبره بهره می برد و از تجربیات برگزاری چند نمایشگاه بین المللی موفق از ایشان مشاوره می گرفت؟!

 

نمایشگاه ها به عنوان یک فرصت بی بدیل سرمایه گذاری و گردشگری می توانند موقعیت های اقتصادی خوبی را برای جغرافیای محل برگزاری شان پدید بیآورند و از این جهت شاهد بوده ایم که بسیاری از میهمانان و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در نمایشگاه های اینچنین حضور می یابند؛ اما بی تدبیری در برگزاری نمایشگاه های صنعتی در این سطح به جز اتلاف بیت المال و بازی با آبروی خوزستان هیچ چیز در بر نخواهد داشت!