۵ مکملی که هر خانمی باید مصرف کند

۵ مکملی که هر خانمی باید مصرف کند

پس از سپری شدن دوره جوانی بی‌شک بدن انسان مانند قبل عمل نمی‌کند و نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و مواد دریافتی جذب کند.

 

تابا؛بر این اساس متخصصان تغذیه افراد مختلف به ویژه خانم‌ها را به مصرف برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی تشویق می‌کنند. در اینجا به ۵ مکمل سودمندی که هر خانم باید در طول عمر خود از آنها استفاده کند اشاره می‌کنیم.

 

۱- اسیدهای چرب امگا ۳: مصرف امگا ۳ از فواید بسیار زیادی همچون سلامت قلبی و عروقی، کاهش فشار خون و کلسترول بد، حفظ حافظه و قدرت تفکر و خواص ضد التهابی برخوردار است.

 

۲- پروبیوتیک‌ها: مصرف مکمل پروبیوتیک‌ها می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند. بی‌شک با بهبود عملکرد سیستم گوارش، جذب مواد غذایی به خوبی صورت گرفته که نتیجه آن دریافت انرژی بیشتر از مواد غذایی و رشد بهتر پوست، مو و ناخن شماست. همچنین با مصرف پروبیوتیک‌ها شما می‌توانید سیستم ایمنی خود را حمایت کرده و سلامت روده خود را تضمین کنید چرا که بسیاری از مشکلات بدن در نتیجه هضم بد مواد غذایی صورت می‌گیرد.

 

۳- مکمل‌های آدرنالین: استرس و مشغله از ویژگی‌های زندگی امروز محسوب می‌شود. در این میان غدد ترشح کننده آدرنالین می‌توانند به شما در مدیریت بهتر شرایط حاد کمک کنند. همچنین این مکمل می‌تواند به خواب بهتر و بهبود سطح انرژی بدن کمک کند.

 

۴- ب-کمپلکس: یکی از مهمترین مواد غذایی که می‌تواند به کنترل استرس، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن به انرژی کمک کند ویتامین‌های گروه B هستند. بیشتر متخصصان از ویتامین‌های گروه B به عنوان تنظیم‌کننده سطح انرژی بدن، تعادل هورمونی، سلامت پوست و مو و کنترل استرس یاد می‌کنند. در نتیجه مصرف مکمل‌های ب-کمپلکس می‌تواند در سلامت بدن تاثیرگذار باشد. همچنین مصرف ویتامین B6 در درمان آکنه و جوش موثر است.

 

۵- فیبر: یکی از مزایای خوردن مواد غذایی و مکمل‌های حاوی فیبر دفع استروژن از بدن شماست، چرا که افزایش سطح استروژن در بدن خانم‌ها موجب افزایش استرس و ناآرامی آنها می‌شود. همچنین مصرف فیبر به کنترل سطح خون، تنظیم اشتها، جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین باکتری‌های مفیدی که در روده موجود هستند و به بهبود عملکرد آن کمک می‌کنند از فیبرها تغذیه می‌کنند.