حواشی جزو لاینفک انتخابات است به این معنا که اگر حواشی درون مایه رویه جذب آرا نبود انتخابات معنا نداشت. طبیعتا در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی نامزدها، این حواشی در قالب هنجار و ناهجار بروز می کنند. هنجار به کنار، ولی نمی توان سختگیرانه با عوامل ناهنجاری و به تعبیری بداخلاقی های انتخاباتی برخورد کرد از اینرو پس از پایان رای گیری و تشخیص منتخبین، نمایندگان مردم به دنبال انتقام از رقبا و طرفداران شان نخواهند بود و آن نامزد به مقصود نرسیده نیز دلیلی برای تقاص آنچه بر او وارد شده نمی بیند. این ها را نوشتیم که بگوییم دیگر هرچه در این ایام بوده گذشته، چه خوب و چه بد آن و اکنون وقت فراموشی اجباری! است.
اگر برخلاف این شود، دنباله کار به قصد و نیت ضربه زدن به منافع مردم خواهد بود زیرا که منتخب راه یافته باید تمامی توانش در مقابل مرکز مصروف شود و دست کم رقابت نمایندگان در جذب منابع از مرکز را با پشتوانه مردم پیگیری کند و پیروز شود نه اینکه از خودی و نخودی ضربه بخورد و غالب توانش، برای خنثی کردن حاشیه ها تهی شود.
البته حساب کار برخی که دلیل عدم اقبال و کسب آراء مردم را منقل و زغال و مردم خُرد فلان محله کوچک و یک لیدر و کیسه برنج خاطره عنوان می کنند نیز روشن است زیرا که همین آقایان و هم پالگی هایشان هویت و جایگاه سیاسی خود را از طریق انواع حرکات نمایشی و فریادهای مصنوعی به معترضان انتخابات ۸۸ کاسب شدند و هر کسی بیشتر و بلندتر بر سر مدعیان تقلب انتخابات ۸۸ فریاد کشید ارج و قُرب بیشتر و جایگاه بهتری در میان حزب شان از آن خود کرد ولی حالا فریاد تقلب گسترده در انتخابات شان عیب نیست!
اکنون همین ها که رقابت را با اختلاف های غیرقابل توجیه واگذار کرده اند؛ به دنبال اشتباهات بیشتر و از دست دادن اعتبار اجتماعی و سیاسی ارزشمند خودشان هستند و قرار است اختلاف چند ده هزار نفری را با بهانه های واهی توجیه و به دلیل چنته خالی، دست خالی و صندوق رای خالی تر سلامت کلی انتخابات را با سخنرانی های هیجانی خدشه دار کنند. از سویی برخی دیگر که متوالی و در هر دوره توان جلب رای مردم را نداشته اند متاثر از جرعه آخر لیوان متبرک معجزه هزاره سوم، با نامه نگاری های پوچ صحت اتخابات را زیر سوال ببرند در حالی که خود را انقلابی ترین منقلبین می داند.
آنچه که امروز اهواز و خوزستان بدان محتاج است این است که اختلافات باید کنار گذاشته شود. نمی توان انکار کرد که مجتبی یوسفی در نخستین دوره ورودش به مجلس شورای اسلامی چنان جنم و جربزه ای را در میان جمع نمایندگان از خود نشان داد که توانست در میان رجال سیاسی با سابقه گوی سبقت را برباید در در ادامه نیز با تدوین قوانین جدید همچون حقوق دانان با سبقه و سابقه، منشاء شکل گیری تحولات ملموس در امر قانون گذاری شود. از سویی دیگر یوسفی را می توان از معدود نمایندگانی در مجلس یازدهم شورای اسلامی برشمرد که در امر نظارت بر قوه مجریه سنگ طرح سوال از وزاء دولت سیزدهم را بنا نهاده باشد.
به این معنی که وی دارای کارنامه درخشانی در امور قانون گذاری و نظارت در میان جمیع نمایندگان بوده و نظم او در حضور در جلسات به عنوان شاخص ترین اعضاء از سوی مجموعه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نیز به سمع و نظر عموم رسیده است. آری دوباره قریب به صدهزار نفر از مردم فهیم شهرستان اهواز با هیچ تریبون، یادداشت و نمایش هیجانی خدشه دار شدنی نیست.
به نظر می رسد اینک پس از گذر سالها، در سپهر سیاسی استان خوزستان و در خِیل سیاسیون این استان پهناور، جوان انقلابی که اکنون محاسن اش در مجلس شورای اسلامی به سپیدی گراییده پتانسیل جایگزینی بالاترین رجال حاکمیتی مُسن کشور را داراست. به این معنا که پس از بزرگانی مانند محسن رضایی و علی شمخانی در جایگاه های اعلاء که توان چانه زنی منافع استان و حتی ملی را در ید داشته اند؛ اینک مجتبی یوسفی گزینه منحصر خوزستان برای تصدی گری وزارتخانه ها و رده های بالای نظام است.
این مرقومه به تحریر درآمد در باب اینکه اگر خوزستان و مرکزش در زیرساختها مهد عقب ماندگی کلانشهرهاست به دلیل فرصت سوزی و حسادتهای خودی ها بوده و امروز روزی است که می توان با شور و شعف از رسیدن صدای رسا و دردمند مردم خوزستان به مرکز از سوی مجتبی یوسفی امیدوار بود و این دریغ است که با بخل و کارشکنی فرصت سوزی کنیم.