نقش دولت الکترونیک در خدمات رسانی ارزان به مردم
  • امروز : سه شنبه - ۱۹ اسفند - ۱۳۹۹
  • برابر با : 26 - رجب - 1442
  • برابر با : Tuesday - 9 March - 2021
3

نقش دولت الکترونیک در خدمات رسانی ارزان به مردم

  • کد خبر : 96456
  • 21 فوریه 2021 - 14:28
نقش دولت الکترونیک در خدمات رسانی ارزان به مردم
نظر به تغییر و تحول و پیشرفت تکنولوژی، افزایش ضریب استفاده از اینترنت بین مردم، تغییر انتظارات مردم با پیشرفتهای جهانی، تغییر سبک زندگی مردم و جهانی شدن به منظور صدور فرهنگ و رقابت اقتصادی بین جوامع دولت ها ملزم به ارائه خدمات بیشتر در قالب اینترنت یا همان دولت الکترونیک هستند.

افزایش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی مردم موجب شد تا دولت الکترونیک، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم به ارائه خدمات بپردازد.

در این شرایط به دلیل دردسترس بودن خدمات دولتی به صورت برخط ( آنلاین) نیاز به مراجعه حضوری نیست ضمن اینکه این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارایه خواهد شد.

ادارات و سازمانهای دولتی از اولین و بزرگترین کاربران فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند ولی هدف اجرای دولت دولت الکترونیک تنها با قرار دادن رایانه روی میز یک کارمند و با فرض متصل بودن به شبکه اتوماسیون اداری محقق نخواهد شد.

در صورت بسترسازی صحیح و اجرای اصولی ارتباطات اداری بین کلیه وزارت خانه ها و سازمانهای دولتی و نهادهای نظارتی در بستر شبکه ملی اینترنت می توان این تصور را فرض نمود که خدمات دولت به صورت الکترونیک ارائه می شود.

از مزایای دولت الکترونیک می توان به این مسئله اشاره نمود که کلیه خدمات دولتی با کمترین هزینه و مناسب ترین و سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت عرضه می شود. ضمن اینکه بخش عمده از خدمات دولتی برون سپاری می شود و دولت به نظارت عالیه می پردازد.

شهروندان ، شرکتها و موسسات دولتی از طریق دولت الکترونیک می تواند فعالیت های گوناگون نظیر: پرداخت مالیات، تجدید گواهی نامه، تجدید جواز کسب، گرفتن پروانه ساختمان، پرداخت عوارض، کاریابی و نیازمندی های شغلی و…را عرضه کنند.

نظر به تغییر و تحول و پیشرفت تکنولوژی، افزایش ضریب استفاده از اینترنت بین مردم، تغییر انتظارات مردم با پیشرفتهای جهانی، تغییر سبک زندگی مردم و جهانی شدن به منظور صدور فرهنگ و رقابت اقتصادی بین جوامع دولت ها ملزم به ارائه خدمات بیشتر در قالب اینترنت یا همان دولت الکترونیک هستند.

شیوع بیماری کرونا و ایجاد مزیت رقابتی بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات باعث شده است، که روند ارائه خدمات دولت الکترونیک با رشد خوبی مواجه گردد که این امر نیازمند تسریع و فراگیرتر شدن خدمات دولت در کلیه نقاط کشور است.

 

مهندس اسماعیل امامی

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=96456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.