اصلاحات، پیام رسای ملت
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

اصلاحات، پیام رسای ملت

  • کد خبر : 138126
  • 18 تیر 1403 - 21:10
اصلاحات، پیام رسای ملت
دکتر رجبعلی کرد - مردم ما در همیشه تاریخ حماسه ساز بودند. هر فرد و گروه و جناح و دولت و حکومتی که قدر این ملت را بداند و حقوقش را به رسمیت بشناسد ملت نیز ازجان خود برایش مایه می گذارد و اگر به هردلیل و هرنیتی ولو پاک و مقدس به این مردم بی توجه باشد تاوان آن را نیز پرداخت خواهد کرد. 

وقتی این ملت باعزم و اراده خود حکومت شاهنشاهی را سرنگون کرد و نظامی مردم سالار بنام جمهوری اسلامی را جایگزین کرد. برای حفظ و حراست ملک و میهن و نظام حاکم برکشور از هیچ کوششی دریغ نکرد و هشت سال باکمترین امکانات مادی و نظامی در مقابل دنیای استکبار مقاومت کرد و یک وجب از خاک خودرا به بیگانه نداد.

بهترین نمود حفظ مردم سالاری انتخاب مسولین نظام توسط مردم است که رفته رفته به ویژه در چندسال گذشته کم رنگ شده و ازنظر محتوا فاقد انتخابات رقابتی بوده و در اصل شبیه انتخاب دومرحله ای شد و گرچه از نظر ظاهری کاملا شبیه انتخابات آزاد بود اما چون مردم نامزد یا نامزدهای خود را در لیست تایید شدگان نمی دیدند چندان رقبتی به انتخابات نشان نمی دادند و هر بارمیزان مشارکت، کمتراز میزان قبلی می شد و جناح حاکم هم چون با این مشارکتهای حداقلی پیروزی خود را تضمین شده میدید این شیوه نامیمون را تکرار می کرد.

اما این مشارکتهای حداقلی باعث بی اعتمادی و فاصله بیشتر مردم و مسولین شد و عواقب بسیاربدی برای کشور داشت و مسولین عالی رتبه نظام نیز به مرور زمان این خلا را کاملا حس کرده و متوجه عمق فاجعه ء گسست دولت- ملت شدند و در اقدامی هوشمندانه و خردمندانه در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با تایید چهره شاخص جناح رقیب به یک انتخابات رقابتی تن داد که می توان این تصمیم را نوشدارویی قبل از مرگ سهراب نام نهاد و امیدوارم اثرات مفید آن برای حفظ جمهوری اسلامی مفید و شهد شیرینش گوارای ملت باد.

در این وضعیت حساس و خطرناک کنونی این تصمیم مهم و استراتژیک شرط لازم برای بقاء و اقتدار جمهوری اسلامی بود اما شرط کافی نیست.شرط کافی آن است که اولا بسترسازی برای انتخابات کاملا آزاد و رقابتی فارغ از نتایج آن، می بایست جزء اولویتها و دغدغه های متولیان امر باشد و این تبدیل به یک رویکرد و رویه ی همیشگی باشد نه تاکتیکی و از سر اضطرار، ثانیا” حکمرانی با همه قدرتش می بایست لوازم تبعات و نتایج آن را بپذیرد و به رای و نظر مردم احترام بکذارد و بداند که رئیس حمهور یعنی تبلور اراده ملت و نماد جمهورملت. همه می دانند که این دوجریان سیاسی در بعضی از ابعاد رویکردهایی کاملا متفاوت دارند و در مناظره ها و مشاهده و رصد لیدرهای تبلیغاتی دو جناح این تفاوتها کاملا هویدا بود.

جریان سیاسی پیروز با رویکرد متفاوت می بایست موضع گیری و سیاست و خط مشی و عملکردش با جناح شکست خورده متفاوت باشد تا نتیجه ای متفاوت و بهتر حاصل شود.حال که جبهه اصلاحات با کاندیدایی اصلح و کارآمد و پاکدست و شریف و نجیب و جامع نگر متخصص و متعهد پیروز شد، بهترین کارآمدترین وعقلایی ترین کار، این است که جناح رقیب به بازسازی خود بپردازد، ضعفهای خود را برطرف کند، انتقادهای دلسوزانه و منطقی را به طرق قانونی ابراز و با مردم درمیان بگذارد اما هر نه روز یک بحران ایجاد نکرده و برای دولت برآمده از آراء ملت مانع تراشی نکند.

با توجه به جمیع جهات و مسایل و مشکلات و بحرانهایی که برای کشور پیش آمد واین بحرانها همانند قارچ یکی پس از دیگری سربرمی آوردند این پیروزی یک نعمت الهی و بزرگی بود که نصیب این ملت شد و پس از تلخ کامیهای مستمر کام ملت این بار شیرین شد و دشمنان این مرزو بوم ناکام شدند.جناح رقیب با دردست داشتن بخش عمده ای ازقدرت و اختیارات قانونی از جمله اکثریت قاطع نمایندگان مجلس که آن هم ماحصل مشارکت حداقلی بود هم میتواند موانعی برای پیشبرد اهداف و برنامه های رئیس جمهور نهم باشد و هم می تواند با پذیرفتن واقعیتها و درک شرایط حساس کنونی و با تعامل سازنده، موقعیتی استثنایی برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی فراهم سازند.

همه باید بدانیم که پیام رسای ملت چه آن زمان که مشارکت حداقلی داشته و با صندوقها قهر کردند و چه امروز که مشارکت نستبا” خوبی داشتند و پیروز شدند اصلاحات است و بس.پس برای اقتدار نظام و پیشرفت کشور با مردم همگام و همراه شویم.

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=138126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.