بازسازی محور اندیمشک به دورود پس از 40 سال
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Tuesday - 16 September - 2025
2

بازسازی محور اندیمشک به دورود پس از ۴۰ سال

  • کد خبر : 1211
  • 11 اردیبهشت 1396 - 10:55
بازسازی محور اندیمشک به دورود پس از ۴۰ سال

تابانیوز گروه اقتصادی: مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: ایمنی در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی بیش از ۵۰ برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.   به گزارش تابانیوز عبدالکریم درویش زاده شامگاه ۱۱ اردیبهشت ماه در همایش مهندسی راه‌آهن و ارتباط آن با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در دانشگاه […]

تابانیوز گروه اقتصادی:

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: ایمنی در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی بیش از ۵۰ برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.

 

به گزارش تابانیوز عبدالکریم درویش زاده شامگاه ۱۱ اردیبهشت ماه در همایش مهندسی راه‌آهن و ارتباط آن با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از پارامترهای اصلی توسعه در هر کشور است و بدون حمل و نقل خوب و آسان نمی‌توان کشوری توسعه یافته داشت و به توسعه دست پیدا کرد.

 

 

وی با بیان این‌که تمام توسعه‌هایی که از هر جهت رخ می‌دهد باید از محور توسعه حمل و نقل ریل عبور کند، افزود: حمل و نقل ریلی در میان انواع مختلف حمل و نقل از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار و ایمن‌ترین نوع حمل و نقل است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به این‌که حمل و نقل ریلی یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی و به خاطر مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی اهمیت حمل و نقل ریلی بر همگان آشکار و به حمل و نقل سبز مشهور شده است.

درویش زاده با اشاره به آمار کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای و این‌که سالانه ۲۰ هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، ادامه داد: ایمنی در راه‌آهن و حمل و نقل ریلی بیش از ۵۰ برابر ایمنی در جاده و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به سهم اندک راه‌آهن در جابه جایی مسافر و بار در شبکه حمل و نقل کشور در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای و انتقاد از کم توجهی نسبت به این موضوع گفت: حمل و نقل ریلی همواره سهم اندکی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای در کشور داشته، اما قرار است سهم راه‌آهن در حمل و نقل از ۱۱ درصد به ۳۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب بیان کرد: با توجه به شرایط سخت و خاص اقلیمی خوزستان و گرمای شدید هوای اهواز و تردد بالای مسافران از شهرهای نزدیک به آن تصمیم گرفته شد که تعداد قطارهای محلی افزایش پیدا کند.

درویش زاده با اشاره به آمار جابه جایی مسافر درون استانی در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب عنوان کرد: سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در خطوط ریلی راه‌آهن جنوب جابه جا می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در محور جنوب داریم در حد فاصل ایستگاه دورود به اندیمشک است که به واسطه شرایط سخت کوهستانی پس از ۴۰ سال در حال بازسازی است زیرا در سال‌های گذشته سوانح زیادی داشت و به این نتیجه رسیدیم که باید بازسازی شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به طرح‌های عمرانی راه‌آهن جنوب و بازسازی و نوسازی خطوط ریلی آن اظهار کرد: اعتبارات عمرانی راه‌آهن جنوب به تنهایی بیشتر از همه اعتبارات عمرانی خوزستان است.

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=1211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.