تشریح اقدامات مدیریت شهری در خصوص نوسازی حمل و نقل عمومی
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Thursday - 18 September - 2025
3
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد:

تشریح اقدامات مدیریت شهری در خصوص نوسازی حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 134523
  • 04 آبان 1402 - 11:23
تشریح اقدامات مدیریت شهری در خصوص نوسازی حمل و نقل عمومی
یکی از شاخص های مهم توسعه داشتن قطار شهری است/ داشتن قطار شهری با هر هزینه ای برای هر کلان شهر واجب است/ ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز در مسیر نوسازی /  اجرای پروژه خط یک بی‌آرتی اهواز تا پایان سال/ فعال شدن تمام دوربین‌های ثبت سرعت تا دو ماه آینده

به گزارش تابا؛حجت‌الله سلیمانی در نشست خبری وضعیت پروژه قطار شهری اهواز را تشریح کرد و گفت : پروژه قطار شهری اهواز از دهه ۸۰ آغاز و تا سال ۹۲ پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی داشت و از آن سال به دلیل تحریم ها و سایر مشکلات دیگر این پروژه هیچ گونه پیشرفتی نداشنه است.

یکی از شاخص های مهم توسعه داشتن قطار شهری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به فسخ قراداد با شرکت کیسون اذعان کرد: به دلیل اینکه اراده ای مبنی بر به پایان رساندن این پروژه از سوی شرکت کیسون دیده نشد در نهایت این قرارداد در زمان مدیریت شهری موسی شاعری  فسخ و به مراجع حقوقی و قضایی رسید.

وی با بیان اینکه مردم برنده پروژه قطار شهری شده اند؛ ادامه داد: کمتر از ۱۰ روز آینده کارگاه‌ها به شهرداری اهواز تحویل و روند قرارداد با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار جدید قطار شهری اهواز طی خواهد شد.

سلیمانی یه قول وزارت کشور برای جبران ۱۰ سال عقب‌ماندگی پروژه متروی اهواز؛ اشاره کرد و گفت: منابع مالی خوبی برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز در حال تأمین است؛ در تلاش هستیم تا سال آینده در همین زمان مردم کلان شهر اهواز از قطار شهری بهره مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه داشتن قطار شهری با هر هزینه ای برای هر کلان شهر واجب است؛ تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه داشتن قطار شهری است.

ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز در مسیر نوسازی 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز در مقایسه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز با سایر کلانشهر‌های کشور گفت: در دهه گذشته شهرداری اهواز بیش از ۸۰ درصد ناوگان عمومی خود را از دست داده در حالی که در این مدت کلان شهرهای دیگر ۵۰ درصد ناوگان عمومی خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: به دلیل عقب ماندگی شدیدی از سال‌های قبل در این زمینه ایجاد شده بود، فعال شدن  اتوبوس های جدید نتوانسته احساس خوبی در شهروندان ایجاد کند.

 اجرای پروژه خط یک بی‌آرتی اهواز تا پایان سال

سلیمانی اجرای پروژه BRT را  از اولویت‌های مدیریت شهری اهواز خواند و تصریح کرد: پروژه احداث ایستگاه‌های خط یک بی آر تی مهم‌ترین پروژه حوزه حمل و نقل شهر اهواز است. در واقع این خط در قالب چند پروژه اجرا می‌شود و برای سرعت عمل در اجرای این پروژه کار به چند بخش تقسیم شده است.

این مقام مسئول در شهرداری کلان شهر اهواز افزود: در این راستا مناقصه ساخت پایانه شهید بندر همزمان با مناقصه ایستگاه‌های بین راهی برگزار شده و قرارداد آن آماده است. مدت اجرای این پروژه، شش ماهه پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از ایستگاه‌های پایانه که در محدوده زیر تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) شروع شده است، یک سر این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال  یک خط از پروژه BRT به بهره‌برداری برسد؛ خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها راه‌اندازی شوند  با چهار تا شش ایستگاه نیز می‌توان فعالیت این خط را آغاز کرد.

اقدامات مدیریت شهری  در خصوص نوسازی حمل و نقل عمومی

سلیمانی به اقدامات مدیریت شهری در اهواز در خصوص نوسازی حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت:  در حال برنامه‌ریزی برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه میدل باس هستیم، در مردادماه امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس نقد شد و در مرحله انعقاد قرارداد جدید هستیم همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز ابتدای سال آینده نقد خواهد شد و از این طریق خواهیم توانست ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به خرید اتوبوس از دو شرکت سازنده و مشکلات فنی اتوبوس‌ها گفت: وزارت کشور قرارداد یکپارچه‌ای برای خرید اتوبوس منعقد کرد و سهم هر شهرداری مشخص شد. اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان کیفیت بسیار بهتری نسبت به اتوبوس‌های شرکت ایران خودرو دیزل دارند اما شهرداری اهواز در انتخاب کارخانه‌ها نقشی ندارد.

وی به دیگر اقدامات حوره حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰ دستگاه ون خریداری و نیمی از ون‌ها وارد اهواز شده است و تا چند روز آینده دستورالعمل بهره‌برداری از آن ابلاغ می‌شود که اولویت در این خصوص، مناطق کم‌برخوردار است.

سلیمانی با بیان اینکه  توزیع ون‌ها به گونه‌ای خواهد بود که در ۱۰ خط و در هر خط پنج دستگاه ون فعال می شود؛ تصریح کرد: شش دستگاه ون برقی نیز خریداری شده که دو دستگاه تحویل داده شده است که بعد از ظهرهای پنجشنبه در بهشت‌آباد خدمات‌دهی خواهند کرد.

فعال شدن تمام دوربین‌های ثبت سرعت تا دو ماه آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از فعال شدن ۱۰۰ درصد دوربین‌های ثبت سرعت در سطح شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد دوربین ها ثبت سرعت  فعال هستند  و روزانه یک هزار و ۶۰۰ جریمه ثبت سرعت در اهواز ثبت می‌شود.

سلیمانی گفت: ۴۲ درصد این جرایم باید به حساب شهرداری واریز شود اما عدد ناچیزی به حساب شهرداری منتقل می‌شود. رقمی که از محل این جرایم حاصل می‌شود در راستای هوشمندسازی استفاده می‌شود و نمی‌توانیم آن را جای دیگری هزینه کنیم.

 

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=134523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.