تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر انعقاد شد
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Tuesday - 16 September - 2025
6

تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر انعقاد شد

  • کد خبر : 22971
  • 28 دی 1396 - 21:58
تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر انعقاد شد

تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر بین شرکت احیا سپاهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی مسجدسلیمان انعقاد شد.   مدیرکل راه آهن جنوب در گفتگوی اختصاصی با تابا؛ اظهار کرد: تفاهم نامه احداث راه آهن، مسجدسلیمان به شوشتر بین شرکت احیا سپاهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی […]

تفاهم نامه احداث راه آهن مسجدسلیمان به شوشتر بین شرکت احیا سپاهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی مسجدسلیمان انعقاد شد.

 

مدیرکل راه آهن جنوب در گفتگوی اختصاصی با تابا؛ اظهار کرد: تفاهم نامه احداث راه آهن، مسجدسلیمان به شوشتر بین شرکت احیا سپاهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی مسجدسلیمان انعقاد شد.

 

وی با بیان اینکه طول مسیر این خط حدود ۵۰ کیلومتر است؛ گفت: زمان ساخت این خط حدود ۲۴ ماه است اما چون هنوز مطالعه قطعی و هزینه های آن به طور کامل برآورد نشده است اعتبار در نظر گرفته شده به صورت تقریبی یکصد و ۷۰ میلیارد تومان است.

 

عبدالکریم دویش زاده با بیان اینکه این خط راه آهن به منظور حمل محصولات پتروشیمی و محصولات آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان است، تصریح کرد: در فاز بعدی شهر مسجدسلیمان به این شبکه متصل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حدودا ۲ میلیون تن از محصولات فولاد خوزستان توسط راه آهن جنوب به کشورهای همجوار صادر می شوند؛ که تاکنون  ۱.۷ میلیون تن از آن جابجا شده و بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال با انتقال ۰.۳ میلیون تن باقی مانده تعهدات راه آهن جنوب انجام می شود.

 

درویش زاده با بیان سالانه حدود ۲ میلیون تن پودر سنگ مورد نیاز کارخانه فولاد خوزستان از طریق خط اصلی خوزستان جابه جا می شود؛ یادآور شد: علاوه بر این، پودر سنگ از طریق حمل و نقل ترکیبی که از چادرملو به بندرعباس و از بندرعباس از طریق کشتی به بندر امام و از بندر امام از طریق خطوط ریلی به فولاد خوزستان حمل می شود.

 

مدیرکل راه آهن جنوب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال دو خطه کردن خطوط داخلی استان و توسعه شبکه ریلی هستیم، برای انتقال بارهای داخلی استان اعلام آمادگی می کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا راه آهن جنوب نیاز خود به لوکوموتیو برای خط جدید مسجدسلیمان به شوشتر را مرتفع کرده است یا خیر، تصریح کرد: برای آینده و متاسب با توسعه ها نیاز به کشنده های جدید است که طی ماه گذشته تفاهم نامه ای را با کشور هند نوشته ایم که ۲۰۰ لوکوموتیو خریداری و به شبکه ریلی اضافه خواهد شد.

 

مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص توان جابجایی خط جدید مسجدسلیمان به شوشتر گفت: در فاز اول این طرح حدودا ۱.۲ میلیون تن و در مرحله بعد ۳ میلیون تن بار از پتروشیمی مسجدسلیمان خواهد بود که در نهایت ۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی و آلومینیم کاوه را نیز به راحتی جابجا خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: خط راه آهن، اهواز به بند امام دو خط شده و خط اهواز به اندیمشک به سرعت در حال پیشرفت است و تاکنون دو خطه شدن ۹۵ کیلومتر آن انجام شده است.

 

درویش زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی بابت کشنده نداریم خاطر نشان کرد: خط جدید از مسجد سلیمان به شوشتر، شوشتر به هفت تپه و اهواز ظرفیت انتقال مسافر را خواهد داشت.

 

مدیر کل راه آهن جنوب در پایان پیشنهاد داد: باید خط راه آهن، شوشتر به اهواز متصل شود زیرا در این صورت مسیر ریلی کوتاه تر خواهد شد و مسافران مسجدسلیمان، شوشتر، ملاثانی به اهواز  به سهولت جابجا  می شوند. لازم به ذکر است این پیشنهاد امروز مورد توجه استاندار خوزستان نیز واقع شد./

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=22971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.