به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Monday - 15 September - 2025
2

به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم

  • کد خبر : 14086
  • 22 مهر 1396 - 15:56
به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم

 به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم. از طریق سامانه ۱۴۱ می توانیم هر خدماتی که مورد نیاز مسافران است را ارایه نماییم.   مسعود مصدقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تابا؛ با اشاره به اقدامات چشمگیر صورت گرفته در دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی […]

 به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم. از طریق سامانه ۱۴۱ می توانیم هر خدماتی که مورد نیاز مسافران است را ارایه نماییم.

 

مسعود مصدقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تابا؛ با اشاره به اقدامات چشمگیر صورت گرفته در دولت یازدهم گفت: در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در هر دو پایانه چزابه و شلمچه صورت گرفت. حدودا ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای توسعه این پایانه ها هزینه شد تا بتوانند در سطح قابل قبولی از خدمات دهی به شهروندان برسند.

 

وی ادامه داد: هر سال و اربعین به اربعین خدمات متفاوت و بهتری به زائران ارایه شده است. در سال گذشته بزرگترین پایانه مسافربری کشور با حضور رییس جمهوری در مرز شلمچه افتتاح شد.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان با اعلام این خبر که در پایانه چزابه، یک سالن انتظار مسافران به ابعاد ۴۵۰۰ متر جایگزین فضای قبلی (کانکس ۴۰۰ متر مربعی) شد؛ افزود: از سال گذشته حدودا ۱۲ میلیارد تومان برای خیابان سازی، جدول بندی، فضای سبز، مبلمان داخلی و خارجی مجموعه و تکمیل زیرساخت های این پایانه هزینه شده است.

 

نیروهای کمکی در ایام اربعین به مرز می آیند

مصدقی در پاسخ به این سوال که برنامه های ویژه حوزه اداره کل راهداری طی ایام اربعین حسینی در پایانه های مرزی چیست؟ گفت: در ارتباط با اربعین باید به طرحی که از سال گذشته در جهت بهبود خدمات دهی به مسافران اجرا شد اشاره کنم؛ از سال گذشته استان های معین با حضورشان در مرزهای تعیین شده و اختصاصی، ناوگان و نیروهای خود را به کمک ما آوردند. این اقدام باعث شد سرویس دهی بهتر شود و این موجبات رضایت خاطر زوار را نیز فراهم آورد.

 

وی در توضیح طرح افزود: مرز و خدمات به مسافران بین استان ها تقسیم شده است و زوار هر استان از مرزهای مجاز مشخص عبور می کند. این استان ها مکلف هستند که انجمن های صنفی شان را برای مدیریت خدمات به مسافران مربوطه وارد عمل کنند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان با بیان اینکه ما از سال گذشته با همکاری نهادهای علمی مانند جهاد دانشگاهی نظرسنجی هایی را از زوار اخذ نمودیم؛ تصریح کرد: نتایج این نظرسنجی ها مبین رضایت خاطر زوار از خدمات ارایه شده بود و همچینن این نظرسنجی ها بهبود رضایت زوار را نسبت به سال های قبل نشان می داند.

 

خدمات پارکینگ خودرو در پایانه های مرزی بهبود می یابد

وی در خصوص بی نظمی خودروهای زوار در سال های گذشته و همچنین هزینه گزاف پارکینگ های محوطه پایانه ها به خبرنگار تابا؛ گفت: موضوع پارکینگ ها مرتبط به کمیته زیرساخت است. اما برای توسعه پارکینگ ها در حد توان مشارکت لازم به وسیله دستگاه های راهداری صورت گرفته است. کمیته زیرساخت تحت نظر معاونت فنی استانداری خوزستان است. محوطه سازی پایانه شلمچه تا سطح قابل قبولی که مسیر عبور اطباء صورت گرفته و کار بتن ریزی آن تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

 

مصدقی در ادامه با قبول و تایید نقایص وضعیت پارکینگ خودرو پایانه های مرزی در سال های گذشته خاطر نشان کرد: در سال های گذشته تصدی گری پارکینگ خودروها در پایانه های مرزی به شهرداری ها سپرده شده بود و ما نیز قبول داریم که ضعف هایی در این زمینه وجود داشت. اما امسال اقدامات خوبی در زمینه نصب دروبین های پلاک خوان، تسطیح و محوطه سازی، خط کشی و حتی روشنایی محوطه پارکینگ صورت گرفته؛ اما برای سایبان کماکان اقدامی انجام نشده است.

 

بودجه راهداری خوزستان ناچیز است

نماینده ارشد وزیر راه در حوزه راهداری خوزستان با ناچیز برشمردن بودجه نگهداری راه های استان اذعان کرد: راه های استان خوزستان برای حفظ و نگهداری به ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سالیانه نیاز دارند. این مبلغ از کل اعتبارات استان خوزستان نیز بیشتر است.

 

مصدقی گفت: معمولا در همه شبکه راه ها خصوصا راه های اصلی، خط کشی، شانه سازی، اصلاح شیب های شیروانی و موارد اینچنینی با توان اداره کل راهداری انجام می شود و با همین امکانات کم در حال انجام است. در سال ۹۶ حدودا ۴۳ میلیارد تومان مناقصه برای همین اقدامات برگزار شده است.

 

نصب سرعتکاه استاندارد نیست

وی در پاسخ به این موضوع که سرعت گیر های راه های بین شهری می تواند خسارت زا باشند و در جاهایی نیز خطرناک، زیرا که کاهش سرعت ممکن است موجب برخورد ناگهانی خوروهای سنگین از عقب خورود شود؛ تصریح کرد: معمولا برای مدیریت سرعت از سرعتکاه استفاده نمی شود. ما برنامه های خوبی در زمینه کنترل سرعت داریم. در پروسه ای ۴ ساله به ازای هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین کنترل سرعت نصب خواهد شد. این دوربین ها کمک می کنند که رانندگان با سرعت مجاز حرکت می کنند. با این تفاسیر دیگر اساسا نیازی به نصب سرعتکاه نخواهد بود. نصب سرعتکاه استاندارد نیست و نباید در آزاد راه و یا راه های از این قبیل ادوات استفاده شود.

 

بسیاری از مجتمع های رفاهی مسیر جاده ها فاقد مجوز هستند!

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا در زمینه تعداد مجتمع های رفاهی متکثر هستیم ولی از نظر استانداردها در این زمینه ضعیف؟ و چرا سطح پایینی از خدمات به مسافران ارایه می شود؛ گفت: مجموعه راهداری خوزستان برای داشتن برنامه مدون توسعه زیرساخت راه های استان و از جمله مجتمع های رفاهی، طرح جامعی نوشت که بدون مشاور و با کار کارشناسی نیروهای بدنه صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: این طرح ۳ ماه به طول انجامید که در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسید و فراخوانی را برای ۷۰ نقطه شناسایی شده صورت پذیرفت. سرمایه گذارهای خوبی هم آمدند و اعلام آمادگی کردند. برخی از این مجتمع های رفاهی موجود تاسیسات مجوزدار نیستند؛ ما هم معتقدیم که بایستی این موارد تعیین تکلیف شوند.

 

مصدقی با اشاره به راه کار اصلاح رویه مجتمع های خدمات رفاهی بین راه ها گفت: در این رابطه با کمیته حضور اعضاء متشکل از: نماینده فرمانداری، بهداشت، تعذیرات و… از این مجموعه ها بازدید به عمل می آورند و اگر از استانداردهای لازمه برخوردار نباشند برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال شرکت پخش فرآوردهای نفتی می تواند سهیمه این مجتمع های غیر استاندار و فاقد مجوز را قطع کند.

 

وی در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از گسترش روز افزون کیوسک ها و کوخه های اطراف جاده که اقدام به عرضه مواد غذایی می کنند اندیشیده اید؟ گفت: این محل ها بایستی جمع آوری شوند؛ ولی به دلیل مواردی مانند دغدغه اشتغال، برخوردی با این افراد صورت نمی گیرد. همه بایستی در قالب مجتمع های خدمات رفاهی مجوزدار به فعالیت خود ادامه دهند.

 

به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان ضمن بیان اینکه به کار نرم افزاری و سخت افزاری درون راه ها اعتقاد راسخ داریم افزود: از طریق سامانه ۱۴۱ می توانیم هر خدماتی که مورد نیاز مسافران است را ارایه نماییم. اگر افزونه ۱۴۱ را بر روی تلفن همراهتان نصب کنید تمامی اطلاعات راه های را می توانید همراه با عکس مشاهده نمایید.

 

وی با اشاره به طرح سالانه بازدید فنی خودروهای سنگین اذعان کرد: این طرح که از سوی مرکز ابلاغ شده مورد استقبال ما قرار گرفته است و به ارتقاء ایمنی راه ها کمک خواهد کرد.

 

در خوزستان ۶ مراکز معاینه فنی در حال خدمت هستند که در مقایسه با سایر استان ها این رقم بیشتر است. وظیفه ما صرفا در مورد ماشین های سنگین است و برای ارایه خدمات بهتر و جلوگیری از تخلفات به صورت آنلاین نظارت لازم انجام می دهیم و موارد را رصد می کنیم./ آرش حسینی

 

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=14086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.