سردبیر- همزمان با شروع تبلیغات علنی کاندیدای شورای شهر در استان خوزستان مصادف بود با تغییر آرایش شهر و رنگ بندی در و دیوار؛ اما رنگ بندی و تزیینی که فراتر از تبلیغات و اطلاع رسانی برای آشنایی شهروندان با رزومه کاری کاندیدا صورت پذیرفت و جنبه های ماهوی به فراموشی سپرده شد و رنگ و لعاب فزونی یافت!. پوستر و بنرهایی که بیش از همه جنبه های تبلیغاتی هنر آرایشگران را نشان می دادند تا رزومه کاری/تحصیلی کاندیداها را ؛ و این آش آنقدر شور شد که نمایش زیبایی بانوان نامزد شده در عرصه رقابت انتخابات شورای شهر به رقابت در زیبایی چهره بدل گردید!
رقابت در آرایش صورت به نوع پوشش نیز سرایت کرد و پوشش های عجیب و غریب و لباس های نامتعارف که الزام در پوشیده بودن آنها را عجیب تر هم کرده بود، که از جمله می توان به پوشیدن لباس های محلی با آرایش های خلیجی اشاره کرد.
شکل بدیعی از رقابت کاندیداها را رقم خورده است البته در ادوار گذشته نیز رفتارهای مشابه دیده شد اما شاید به علت هجم انبوه کاندیداها در دور اخیر این نوع سوء رفتار کاندیدا ها به چشم می خورد. با این اوصاف رزومه در سایه جلوه های بصری و میزان پردازش چهره خواهد بود. خیلی از نامزدها شاید جامعه هدف خود را انتخاب و باب میل آنها خود را از لحاظ ظاهری روانه گود رقابت نموده اند و این جای سوال دارد که آیا این رفتار موجب رای آوری بیشتر کاندیداهای زن خواهد شد؟
با اندکی تحلیل و تعمیق به این نکته می رسیم که درست است بانوان نامزد در انتخابات عرف را در آرایش چهره راعایت نکرده اند، اما چه دلیلی ایشان را ترغیب به این اقدام نموده است؟ آیا جامعه این شکل از آرایش را خواهان است و به این رفتار عکس العمل مثبت نشان می دهد؟ لاجرم بحث در خصوص رفتار اجتماعی جای بسی تفسیر دارد که مجالی برای آن نیست؛ اما باید باور کنیم که نگاه مردم در رفتار کاندیداها بسیار اثر گذار است.
این نکته کلیدی را به یاد داشته باشیم که کاندیداهای انتخابات، پیش از انتخابات خود را اشبه به سلیقه مردم می کنند و آنچه می پوشند که مردم می خواهند و آنچه می گویند که مردم می طلبند.