به گزارش تابا، نشست علنی صبح امروز (سهشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با دستور جلسه بررسی برنامهها و صلاحیت «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور حجتالاسلام ابراهیم رئیسی و به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد که در پایان این جلسه ؛ مسعود فیاضی با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.
از مهمترین دلایل مخالفت نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی می توان به نبود سابقه قابل توجه مدیریتی در آموزش و پرورش و نداشتن برنامه مدون اشاره کرد.
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد مجلس گفت: بنده در مرکز پژوهشهای مجلس بودهام و شأن نمایندگی را میشناسم و آن را نادیده نمیگیرم در مورد من و تصمیم شما خاضع هستم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: معتقدم آموزش و پرورش در هر کشوری آئینه تمام معنای هر کشوری است بنابراین باید به این دستگاه به شکل هزینهای نگاه نشود و این دستگاه هر اتفاقی داشته باشد سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش محوریترین کانون هر کشور است و باید ببینیم که آموزش و پرورش در مسیر تحول کشور باید نقش ویژهای را ایفا کند این دستگاه دستگاهی است که نیروی انسانی را برای دیگر دستگاهها تربیت میکند.
فیاضی بیان کرد: در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانشآموز و ۵ هزار معلم شهید داریم؛ امثال علی لندیها و شهید حججی پرورده همین دستگاه هستند، نکته مهم این است که قلب این نظام معلم است، معلم یعنی تفکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار وقتی این معلم درگیر معیشت است این همه پتانسیل به فعلیت نمیرسد.
وی عنوان کرد: در خصوص رتبه بندی نباید بگویم مشکل داریم متأسفانه بودجه آموزش و پرورش ۸/۸ شده است و ۶/۴ کسری بودجه داشتهایم، عدد بالا رفته است اما درصد پایین است و اگر چنین نبود رتبه بندی به مشکل نخورده بود این مسئله در سال ۹۳ مطرح شده است و اگر در برنامه بوده است باید در بودجه به آن توجه میشد؛ معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند اگر قرار است معلم بر روی منش دانشآموز کار کند نباید دغدغه معیشت داشته باشد و باید یک بار برای همیشه این مسئله را حل کنیم.