سعید رضوانی: مجوز استودیو مولی مدیا استانداری که امکان ارتباط مستقیم از طریق فیبر نوری با شبکه های ملی و استانی صدا و سیما را داشته باشد، اخذ و از آن برای اطلاع رسانی در بحران ها و یا انتخابات نیز بهره مند خواهیم شد.
به گزارش تابا؛سعید رضوانی دبیرکل چهارمین جشنواره سلام (انتخاب روابط عمومی های برتر خوزستان) عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: جشنواره سلام یکی از ابتکارات بسیار خوبی بود که در خوزستان پایه گذاری و سه دوره آن برگزار و به تقویت، بازآموزی، اصلاح روش ها و ساختارها در روابط عمومی های استان کمک شایانی داشت.
وی افزود: فاصله گرفتن روابط عمومی سنتی به سمت الکترونیک و چند بُعدی از برکات جشنواره سلام بود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به تدوین دستورالعمل هایی برای این جشنواره تصریح کرد: یک سری شاخص هایی را برای جشنواره تدوین و تعیین کردیم تاعملکرد روابط عمومی ها را به صورت متوازن و متعادل بر اساس آخرین استانداردهای جهانی بسنجیم.
رضوانی با اشاره به لزوم ایجاد اطلاع رسانی هدفمند و یکپارچه در خوزستان گفت: در این جشنواره از آموزش غافل نمی شویم و دو کارگاه آموزشی ضمن خدمت و اصولی را برگزار می شود.
وی با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها بیان کرد: بانک اطلاعاتی کاملی از مدیران، دانشجویان، کارمندان و حتی علاقمندان روابط عمومی ها تشکیل می شود تا مدیران شناسنامه ای از فعالان این عرصه داشته باشند و همگان در سراسر کشور مدیران روابط عمومی استان را شناخته و به این اطلاعات دسترسی آزاد داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در هر محور سه روابط عمومی برتر انتخاب می شود، گفت: در مجموع جشنواره نیز سه روابط عمومی برتر خواهیم داشت.
رضوانی خبر داد: قبل از جشنواره دو دوره آموزشی در خصوص اطلاع رسانی در بحران و آموزش های عملی استفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی برگزار می شود و علاوه بر آن هفته آینده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به ارائه روش های مدرن اطلاع رسانی برای این مناسبت اقدام می کنیم.
وی تأکید کرد: قطعا هیچ شاخصی غیر از شایستگی در انتخاب روابط عمومی ها مؤثر نخواهد بود و با چک لیست مستند نسبت به انتخاب اقدام می کنیم.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان ادامه داد: امسال تلاش بر این است که بخش خصوصی هزینه ها را متقبل و استانداری هیچ تشکیل سند مالی نداشته باشد.
رضوانی با بیان اینکه روابط عمومی بخش های خصوصی و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی به صورت مجزا ارزیابی می شوند، گفت: شهرداری ها و فرمانداری ها را به گروه الف و ب تشکیل و شهرهای برخودار را در یک گروه و کم برخوردها را نیز در گروه دیگر تقسیم بندی کردیم.
وی با اشاره به دو مرحله ای بودن داوری ها اظهار کرد: ابتدا در هر محوری دو برابر ظرفیت انتخاب و در مرحله دوم که داوران کشوری هستند، تعداد برگزیدگان به همان سه واحد در هر بخش کاهش پیدا می کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در واکنش به نبود اطلاع رسانی واحد در استان خصوصا بحران ها و اعلام تعطیلی مدارس اخیر بیان کرد: به استاندار پیشنهاد شده با توجه به حجم گسترده اخبار و تعدد نوع اخبار سیاسی، بحران، اقتصادی، انرژی و حوزه های مختلف خبری تا یک مرجع برای سخنگویی معرفی و حتی هفته ای یک روز یک ساعت مشخصی نشست خبری داشته باشد.
رضوانی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۲۰ روابط عمومی سازمان ها و ادارات کل، ۶۷ شهرداری، ۲۷ فرمانداری، ۶۰ بخشداری شناسایی شده است.
وی خبر داد: مجوز استودیو مولی مدیا استانداری که امکان ارتباط مستقیم از طریق فیبر نوری با شبکه های ملی و استانی صدا و سیما را داشته باشد، اخذ و از آن برای اطلاع رسانی در بحران ها و یا انتخابات نیز بهره مند خواهیم شد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در پایان با اشاره به حضور استاندار خوزستان در بیش از ۳۰ برنامه تلوزیونی اظهار کرد: طی روزهای آینده استاندار خوزستان برای اولین بار در کشور به صورت لایو زنده از طریق شبکه اینستاگرام هفته ای یک بار با مردم صحبت خواهد کرد.