نقص فنی مشکل قطار خرمشهر / تهران بود نه خارج شدن از ریل
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Sunday - 14 September - 2025
2

نقص فنی مشکل قطار خرمشهر / تهران بود نه خارج شدن از ریل

  • کد خبر : 5778
  • 24 تیر 1396 - 10:18
نقص فنی مشکل قطار خرمشهر / تهران بود نه خارج شدن از ریل

مدیر کل راه آهن جنوب گفت : قطار مسافربری خرمشهر – تهران در ایستگاه مسافربری شوش مشکلش نقص فنی بوده است و ازریل خارج نشده است.  به گزارش تابا؛ عبد الکریم درویش زاده گفت: قطار خرمشهر- تهران در منطقه زاگرس جنوب به دلیل بروز نقص فنی متوقف می شود که با رفع آن قطار مجددا […]

مدیر کل راه آهن جنوب گفت : قطار مسافربری خرمشهر – تهران در ایستگاه مسافربری شوش مشکلش نقص فنی بوده است و ازریل خارج نشده است.

 به گزارش تابا؛ عبد الکریم درویش زاده گفت: قطار خرمشهر- تهران در منطقه زاگرس جنوب به دلیل بروز نقص فنی متوقف می شود که با رفع آن قطار مجددا حرکت می کند و اینکه قطار به دلیل گرما و ایجاد موج از ریل خارج شده باشد این چنین نیست .

 

وی می افزاید :این اتفاق در منطقه زاگرس افتاده بود و در محدوده مدیریت ما نبوده است و زمانیکه قطار از خرمشهر به تهران در حال حرکت بود دچار نقص فنی می شود و در ایستگاه شوش نقصش را برطرف می کنند . نقص فنی یک امر طبیعی است و بارها هم اتفاق افتاده است، مثلا یک کمپرسور خنک کننده عمل نمی کند ،‌یک پابند دچار مشکل می شود و آن را تعویض می کنند یا شیشه شکسته می شود و تعویض می کنند، اینها یک نقص های طبیعی است و تا جاییکه اطلاع دارم خروج از ریل نبوده است برای اینکه از زمانیکه قطار توقف کرده و خروج کرده تایم کمی بوده است و نمی تواند خروج از ریل اتفاق افتاده باشد .

 

درویش زاده با اشاره به خروج قطار از ریل در منطقه خوزستان که چند روز پیش اتفاق افتاد نیز گفت :در منطقه ما نیز موجی که در ریل قطار ایجاد شده بود همان روز بازسازی شد و قطارها در حال تردد هستند و خطوط مرتب بازدید و کنترل می شود و مشکل خاصی نداریم .

 

به گفته وی برای جلوگیری از ایجاد چنین موج هایی می توان برشهایی را در خطوط ایجاد کرد تا ازدیاد طول آن گرفته شود ،‌علاوه بر آن برای جلوگیری از بروز حوادث می توان با استفاده از ماشین های درزین وحرکت آن جلوتر از قطارهای مسافرتی خطوط را کنترل کرد تا مشکلی برای مسافران بوجود نیاید. همچنین علاوه بر تثبیت خطوط ،‌سرعت قطارها هم مهم است و باید این سرعت به گونه ای در این شرایط تنظیم شود که تلفات جانی نداشته باشد.

 

درویش زاده اظهار داشت: در مناطق جنوب به دلیل دمای بالا همواره موجهایی در خطوط ریلی ایجاد می شود اما چون این موجها ریز است مشکلی ایجاد نمی کند اما در هفته گذشته افزایش دما در این منطقه بی سابقه بود و حدود ۵۳ درجه بود که مطمئنا این دما روی ریل بالاتر است و شاید به حدود ۶۰ -۷۰ درجه نیز برسد این دمای شدید حرارت که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است موجهای بزرگی را در ریل ایجاد کرد که در اثر آن یک سالن به صورت کامل از خط خارج و ۲ سالن دیگر فقط از یک خط خارج شدند.

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=5778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.