هرکس دنبال معرفی رفیقش رفت!
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
انتقاد شدید دکتر پزشکیان از کارگروه‌های انتخاب وزرا:

هرکس دنبال معرفی رفیقش رفت!

  • کد خبر : 138326
  • 05 مرداد 1403 - 15:42
هرکس دنبال معرفی رفیقش رفت!
کیکاوس دشتگلی پور - در روزهای اخیر، صدای فعالان ستادهای مردمی توسط سردار مولوی به دکتر پزشکیان رسانده شد. افرادی به کارگروه‌ها (بخصوص نفت) دعوت شدند که در این چند سال در سمت‌هایی که بودند، باعث نارضایتی مردم شده بودند و در تجمعات خیابان طالقانی و ... به صورت شخصی و گروهی معترضان را به پلیس امنیت و دستگاه قضا معرفی می‌کردند.

مردم از این که این افراد در قدرت نباشند، به سوی پزشکیان آمدند. اگر این‌ها خوب بودند که دوباره به خودشان رأی می‌دادند. مردم تغییر می‌خواهند. نمی‌دانم با چه رویی در کمیته‌های دکتر پزشکیان حضور پیدا کردند .

روز سه‌شنبه در سالن وزارت کشور، جلسه‌ی دیدار دکتر پزشکیان با فعالان ستادهای مردمی سراسر کشور برگزار شد. ایشان در صحبت‌های خود به شدت از کارگروه‌ها و افرادی که معرفی کردند، انتقاد کرد و گفت: “من انتظار داشتم که کارگروه‌ها کار کارشناسی انجام بدهند، ولی متأسفانه هرکس دنبال معرفی رفیقش رفت و این اصلاً مورد تأیید من نیست.” بدیهی است با این اظهارات، خروجی کار کارگروه‌ها ملاک انتخاب کابینه نخواهد بود.

شورای راهبری که به دست آقای ظریف برای نقش‌دهی مردم در انتخاب وزرا تشکیل شده بود، با انتقادات جدی مواجه شد. نیمی از اعضای این شورا به خواب فرو رفته و یا در اقلیت بودند و توجهی به انتخاب ترکیب افراد کمیته‌ها نداشتند. باقی اعضای شورای راهبردی نیز در تشکیل کارگروه‌های انتخاب وزیر، از اطرافیان خود استفاده کرده و بدون توجه به حضور مردم دیگر استان‌ها، دوستان و آشنایان خود را به مصاحبه جهت گزینه‌های پیشنهادی وزرا دعوت کردند.

هیچ‌گونه راه ارتباطی برای معرفی افراد توانمند جهت ارائه گزینه‌های پیشنهادی از طرف استان‌ها و یا مردم ایجاد نشده بود. حتی از بسیاری از استان‌ها، به‌ویژه استان خوزستان، حتی یک نفر را در شورا و کمیته‌های سیصد نفره نداشتند. از چندین استان در کارگروه‌ها و شورای راهبری کسی حضور نداشت و هیچ‌کس نیز پاسخگو نبود.

جالب این بود که از فعالان ستادهای رقیب در کارگروه‌ها، به‌ویژه در حوزه نفت، دیده شد. نمی‌دانم افرادی که دکتر پزشکیان را منافق و کافر و یزید می‌نامیدند، چطور به خود اجازه دادند در کارگروه‌ها حضور یابند؛ همان‌هایی که در زیر آیه قرآن می‌نوشتند دکتر جلیلی…

در نهایت، روز سه‌شنبه، دکتر پزشکیان به همین نتیجه رسید و تأکید کرد که کمیته‌ها تنها افراد خود را معرفی می‌کنند و اختلافات آن‌ها تنها بر سر قدرت است و نه منافع مردم.

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=138326

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.