بیش از 100 پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان قرار داده ایم
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Thursday - 18 September - 2025
2

بیش از ۱۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان قرار داده ایم

  • کد خبر : 13141
  • 11 مهر 1396 - 17:49
بیش از ۱۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان قرار داده ایم

بیش از ۱۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان گذاشته ایم که فایل آن ها را بسته بندی کنند و حتی می توان چون اسمی از افراد در آنها آورده نشده است این موارد را اطلاع رسانی کنیم و پیامدها و علل این تخلفات را نیز می گوییم.   به گزارش خبرنگار تابا؛ […]

بیش از ۱۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان گذاشته ایم که فایل آن ها را بسته بندی کنند و حتی می توان چون اسمی از افراد در آنها آورده نشده است این موارد را اطلاع رسانی کنیم و پیامدها و علل این تخلفات را نیز می گوییم.

 

به گزارش خبرنگار تابا؛ مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری خوزستان در نشست هم اندیشی که صبح روز سه شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: این جلسه را به منظور استفاده از ظرفیت رسانه ها در امر ارتقا سلامت اداری، مبارزه با فساد اداری، کمک به شناسایی تخلفات و کاستی ها و تلاش برای رفع آنها و به حداکثر رساندن رضایتمندی شهروندان با اصحاب رسانه تشکیل داده ایم.

 

 سید لطف الله هاشمی تصریح کرد: اصولا رسانه ها از لحاظ  اینکه نشر دهنده و بازتاب دهنده اخبار و دیدگاه ها هستند؛ سهم بسزایی را در تنویر افکار عمومی دارند. همچنین علاوه بر آگاه سازی، بازتاب دهنده نارضایتی های مردم به مسئولین و کمک به آن ها در برطرف کردن مشکلات هستند.

 

وی با اشاره به اینکه  اصولا سازمان های دولتی ایجاد شدند که با استفاده از منابع ملی که در اختیارشان است و یا با استفاده از مالیات ها و عوارضی که سازمان های عمومی و غیردولتی مانند شهرداری ها می گیرند به مردم خدمت کنند خاطر نشان کرد: انتظار می رود دستگاه های دولتی در نظام اداری به طور مرتب شیوه های انجام کار را بازنگری و خلل ها را شناسایی و سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشند همچنین به بهبود مستمر بیاندیشند و رفاه شهروندان را به حداکثر برسانند.

 

 

مدیر کل رسیدگی به شکایات مردمی استانداری خوزستان در ادامه افزود: متاسفانه در جامعه ما چنین نیست و اشکالات زیادی در نظام اداری مشهود است. از جمله بی نظمی، تبعیض های ناروا، پارتی، سوء استفاده از موقعیت ها، استفاده از روش های منسوخ و طولانی، عدم بهره گیری از تکنولوژی های جدید الکترونیکی، فسادهایی موجود در اجرای پروژه ها و صورت وضعیت های غیرواقعی که آثار و تبعات منفی زیادی به همراه دارد که باعث می شود امکان ارائه خدمات به خوبی مهیا نشود.

 

هاشمی با بیان اینکه وقتی رعایت اصول معاملات دولتی به نحو احسن انجام نشود هزینه های تمام شده دولت افزایش پیدا می کند و امکان خدمات رسانی کمتر می شود؛ گفت: بخشی از این مسائل و مشکلات آگاهانه است و بخشی از روی نادانی است که این ناشی از عدم شایسته سالاری در نظام اداری ما است شاید شیوع این میزان از تخلفات که نتیجه آن نارضایتی شهروندان است از این جهت است که از ظرفیت رسانه ها به خوبی استفاده نشده است یا در مواردی بعضی از مدیران و کارکنان رسانه ها این رسالت را به خوبی انجام نداده اند.

 

 

ایشان ادامه داد: با گمانه زنی نسبت به اینکه شاید رسانه ها  احساس کرده اند اگر بخواهند نوری بتابانند و اشکالات را افشا کنند با دردسرهایی مواجه می شوند تصریح کرد: ممکن است رسانه ها بپندارند با بیان  اشکالات با دردسر مواجه شوند که از پیامدهای این وضعیت انباشته شدن مشکلات و عدم چاره اندیشی برای آن ها است.

 

 وی تاکید کرد: ما به دنبال ثناگویی و مجیزگویی نیستیم آنچه را که انجام می دهیم جزء وظایفمان است. در بهترین حالت ممکن است مدیری به وظایف خود عمل کند. حال اگر این وظیفه را به خوبی انجام دهد که جای قدردانی ندارد. انتظار ما این بوده است که با نقد درست به مجموعه مدیران در جهت شناساندن اشکالات آنها کمک شود.

 

مدیر کل رسیدگی به شکایات مردمی با تاکید بر اینکه باید رسانه ها به صورت حرفه ای عمل کنند؛ اظهار کرد: قول های مسئولین را در زمانی که تعهد دادند به آن ها گوشزد کنند و با ملاحظه و آرشیو هایی که دارند در رسانه ها به مدیران تذکرات لازم را بدهند. البته  زمانی این انتظار به خوبی انجام می شود که با آگاهی، دقت کامل و اشراف به قانون و آیین نامه همرا باشد.  همچنین به دور از مخفی کاری و بزرگنمایی به همرا باشد چون گاهی دردسرها از آنجا ناشی می شود که ارائه مطلبی بدون دقت کافی بوده است و باعث شاکی شدن اداره مزبور و تشویش اذهان عمومی می شود.

 

 

 وی در ادامه افزود: اثری که رسانه ها می توانند در این جهت داشته باشند را می توان به شرح ذیل ارائه داد: رسانه ها بدون اینکه هزینه ای برای دولت داشته باشند می توانند در امر بازررسی به طور غیرمستقیم کمک کنند. افشای فساد اداری در رسانه ها  هزینه های اجتماعی و سیاسی  فساد  اداری را برای مبتکرین آنها افزایش می دهد.

 

ایشان همچنین ادامه داد: گزارش فساد در رسانه ها مانع اعمال نفوذ افراد برای مسکوت نگه داشتن و عدم پیگیری فساد می شود. رسانه ها ابزار نیرومندی برای آگاهی افکار عمومی از رویدادهای جامعه  و اطلاع شهروندان از واقعیت واقعی کارگزاران و مسئولان می باشد.

 

هاشمی با بیان اینکه ما تمام شکایات مردم را بررسی می کنیم و به اداره مربوطه ارجاع می دهیم خاطرنشان کرد: یکی از علل  عمده تخلفات و فساد اداری عدم پاسخگویی است بارها این مسئله را عنوان کردم که ما وقتی نشست مطبوعاتی می گزاریم این امکان را به خبرنگارها می دهیم که آنها پرسشگر و مطالبه گر باشند و مسئولین را بدون چشم پوشی وادار به پاسخ گویی کنند.

 

 

 مدیر کل رسیدگی به شکایات مردمی در پاسخ به خبرنگار تابا؛ در این خصوص که چرا اخبار و اطلاعاتی را که در بازرسی از ادارات به دست  می آید را در اختیار رسانه ها قرار نمی دهید گفت: اصول کار بازرسی یک کار محرمانه است ما دستورالعمل هایی داریم و فرد را به دادسرا معرفی می کنیم یعنی مضاف بر اینکه رای به اخراج کسی را می دهیم؛ دادسرا هم مجازات هایی را برای متخلفین در نظر می گیرد، اما به صورت کلی اکنون نیز مشغول پژوهش هستیم.

 

وی در پایان در پاسخ خبرنگار تابا در خصوص بررسی تخلفات شهرداری اهواز تصریح کرد: بالای ۱۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری را در اختیار کارشناسان  گذاشته ایم که فایل آن ها را بسته بندی کنند و حتی می توان چون اسمی از افراد در آن آورده نشده است این موارد را اطلاع رسانی کنیم و پیامدها و علل این تخلفات را نیز عنوان می کنیم./ ساناز فدعمی

 

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=13141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.