معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: پنج دفتر جدید تسهیل گری و توسعه محلی در سطح استان مصوب شد.
به گزارش تابا؛علی حسین حسین زاده اظهارداشت: اعتبار تاسیس پنج دفتر جدید تسهیل گری و توسعه محلی در استان دریافت شده است و باید مناطق استقرار این دفاتر مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه مناطق حاشیه نشین دارای ویژگی های خاصی است، ادامه داد: جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی یک ضرورت است و در این زمینه باید همه دستگاه ها همکاری و تعامل داشته باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: هدف از ایجاد دفاتر تسهیل گری بهبود شرایط زندگی در مناطق حاشیه نشین است و مردم مطالبات و خواسته هایی دارند که از طریق این دفاتر باید به آنها رسیدگی شود.
حسین زاده با تاکید بر اینکه ۱۰ نقطه جمعیتی خوزستان نیاز به مداخله فوری دارد، گفت: پیش از این هفت دفتر تسهیل گری راه اندازی شده بود ولی بر اساس نیازسنجی های انجام شده تاسیس پنج دفتر جدید به تصویب رسید.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسانی در زمینه های روانشناسی، معماری، عمران و … در اینگونه دفاتر حضور دارند و مشکلات مردم را در این مناطق رصد می کنند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه راهنمایی برای مراجعه و پیگیری مطالبات شهروندان از دیگر وظایف این تیم های کارشناسی است، ادامه داد: بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار، تعداد افراد معتاد و نیز جذب کودکان بازنده از تحصیل را از دیگر وظایف این دفاتر است.
این عضو شورای اداری استان گفت: بیش از نیمی از جمعیت حاشیه نشینی خوزستان در مرکز استان ساکن هستند و در همین راستا وزارت راه و شهرسازی سه نوع محل را به عنوان بدمسکنی تعریف کرده که محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده و بافت تاریخی را شامل می شود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: با توجه به وضعیت اورژانسی مناطق حاشیه نشین خوزستان و حجم بسیار زیاد جمعیت آن،مسئولان باید از طریق دفاتر توسعه اجتماعی و تسهیل گری به مردم نزدیک، و با آنها ارتباط برقرار کنند تا مشکلات به صورت میدانی و کارشناسی شده شناسایی شوند.
گفتنی است، خوزستان با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین هم اکنون رده دوم کشور در بخش حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده است.