پیام های آسمانی، به مناسبت روز خبرنگار/دکتر حسن دادخواه
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Monday - 15 September - 2025
3

پیام های آسمانی، به مناسبت روز خبرنگار/دکتر حسن دادخواه

  • کد خبر : 68192
  • 16 مرداد 1398 - 21:29
پیام های آسمانی، به مناسبت روز خبرنگار/دکتر حسن دادخواه

چند ماه پیشتر به مناسبت روز روابط عمومی، یادداشتی به همین نام نوشتم و در آن به کاستی ها، آسیب ها و تحلیل متون منتشر شده از سوی مدیران دستگاه ها در قالب پیام های مناسبتی اشاره کردم. درونمایه آن یادداشت، انتقاد به همشکل بودن و بلندپروازانه و ادبی بودن متن پیام ها و خالی […]

چند ماه پیشتر به مناسبت روز روابط عمومی، یادداشتی به همین نام نوشتم و در آن به کاستی ها، آسیب ها و تحلیل متون منتشر شده از سوی مدیران دستگاه ها در قالب پیام های مناسبتی اشاره کردم. درونمایه آن یادداشت، انتقاد به همشکل بودن و بلندپروازانه و ادبی بودن متن پیام ها و خالی بودن آنها، از برشمردن ماموریت های دستگاه ها و تبیین نوع ارتباط دستگاه ها با مناسبت های تقویمی بود.

 

در روز خبرنگار نیز شاهد انفجار مصاحبه و گفت و گوهای مدیران دستگاه ها با خبرنگاران رسانه ها و صدور پیام هایی با متون زیبا و تعریف و تمجید های کلیشه ای از ارباب مطبوعات و مشاغل مربوط به آن هستیم. البته همه مدیران به رخدادی که منجر به تعیین یک روز به عنوان روز خبرنگار شده است به خوبی واقف اند و به احترام آن روز، سنگ تمام می گذارند.

 

با گذری به متون منتشر شده در پاسداشت روز خبرنگار، جای چند موضوع ضروری و در ارتباط با صنف خبرنگاری و مشاغل وابسته به رسانه ها، به روشنی احساس می شود که در ادامه یادداشت به آن اشاره می گردد:

 

۱_ لزوم پاسخگو بودن مدیران دستگاه ها به خرده گیری ها و انتقادات ارباب مطبوعات به عملکرد دستگاه مربوطه.

۲_ لزوم جبران اشتباهات و خطاها و کوتاهی ها از سوی مدیران دستگاه ها پس از دریافت انتقادها.

۳_ لزوم تامین امنیت شغلی و تصویب قوانین و آیین نامه هایی برای امور حرفه ای و شغلی وابسته به کار مطبوعاتی از قبیل تامین خدمات درمانی و بازنشستگی و حمایت های قانونی و حقوقی برای این صنف.

۴_لزوم تبیین کارکرد خبرنگاران شاغل در دستگاه های اجرایی و تبیین نوع ارتباط آنها با بدنه ارباب جمعی دستگاه ها در جهت بازتاب دادن نیازمندها شاغلان دستگاه ها به مدیران.

۵- لزوم دسترسی آسان خبرنگاران به اینترنت قوی و دسترسی بدون استفاده از فیلتر شکن به شبکه های اجتماعی.

۶_ لزوم تامین وسایل و ابزارهای مدرن و پیشرفته خبرنگاری برای اهالی مطبوعات.

۷_ فراهم آوردن و تامین هزینه های حضور خبرنگاران و ارباب مطبوعات در دوره های آموزشی.

۸_ تشویق و ترغیب ارباب جمعی دستگاه ها به حضور فعال در فعالیت رسانه ای. همه دستگاه های تخصصی از جمله دانشگاه ها و آموزش و پرورش شایسته است تا تعدادی از پرسنل خویش را برای حضور در دنیای رسانه ای و نوشتن یادداشت های تخصصی به منظور ترویج آموزش همگانی تشویق و تربیت نمایند.

 

از میان همه رسانه ها، نقش و مسئولیت رسانه ملی با توجه به گستردگی و بودجه ای که از درآمدهای عمومی کشور به آن اختصاص می یابد، بسیار حائز اهمیت است.

این رسانه، در همه استان های سراسر کشور و از جمله استان خوزستان، مسئولیت حساس و سنگینی در بالا بردن و رشد اندیشه اجتماعی شهروندان دارد.

بر مدیران استانی این رسانه لازم است تا طی تماس با همه اقشار و مشاغل و احزاب سیاسی و صنعتگران و کار آفرینان و هنرمندان و فرهیختگان استان، برنامه های تولید خود را متناسب با نیازهای منطقه ای و محلی قرار دهند.

 

امید است به تدریج شاهد شناخت ژرف مدیران دستگاه ها از کارکردهای خبرنگاران در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم و جامعه باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=68192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.