پیشرفت 40 درصدی روند اجرایی طرح پاشنه زاگرس در گام نخست
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Thursday - 18 September - 2025
2

پیشرفت ۴۰ درصدی روند اجرایی طرح پاشنه زاگرس در گام نخست

  • کد خبر : 67751
  • 09 مرداد 1398 - 19:07
پیشرفت ۴۰ درصدی روند اجرایی طرح پاشنه زاگرس در گام نخست

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از عملیات اجرایی طرح پاشنه زاگرس در دزفول گفت: این پروژه یک طرح بسیار بزرگی است که قسمت اول آن از دزفول شروع شده و در قالب دو قطعه به طول ۴۶ کیلومتر و ۱۵ کیلومتری است که خوشبختانه قطعه اول روند اجرایی خوبی داشته و پیشرفت فیزیکی […]

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از عملیات اجرایی طرح پاشنه زاگرس در دزفول گفت: این پروژه یک طرح بسیار بزرگی است که قسمت اول آن از دزفول شروع شده و در قالب دو قطعه به طول ۴۶ کیلومتر و ۱۵ کیلومتری است که خوشبختانه قطعه اول روند اجرایی خوبی داشته و پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۴۰ درصد دارد که بخشی از آن هم آسفالت شده است.

به گزارش تابا؛خیراله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح پاشنه زاگرس در دزفول در جمع خبرنگاران افزود: این طرح یکی از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی است که تاثیر زیادی در هدایت ترافیکی بخش های شمال خوزستان دارد.

 

وی طول این محور را حدود ۲۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این طرح شمال خوزستان را از طریق سردشت دزفول به اندیکا، ایذه و چهارمحال و بختیاری وصل می کند و می تواند یک مسیر مهم برای ارتباط شمال خوزستان به استان اصفهان و قسمت مرکزی کشور باشد.

 

خادمی جاده پاشنه زاگرس را یکی از محورهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری این استان برشمرد و گفت: این جاده می تواند ارتباطی بین شمال خوزستان و بخش مرکزی کشور ایجاد کند.

 

وی بیان کرد: تکمیل این جاده علاوه بر ایجاد تحولی بزرگ در حمل و نقل جاده ای کشور باعث پیشرفت های اقتصادی در زمینه گردشگری و احداث کارخانجات می شود.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده ای گفت: این جاده، ۱۲ متر عرض دارد و قرار است در کنار جاده های فرعی و قدیم احداث شود تا بتوان در آینده به عنوان بزرگراه از آن استفاده کرد.

 

وی افزود: ۴۶ کیلومتر نخست این طرح که دزفول را به ۲۰ کیلومتری لالی متصل می کند در ۲ سال و نیم آینده به اتمام می رسد؛ همزمان مطالعات مابقی مسیر در شهرستان ایذه، اندیکا و لالی نیز در حال تکمیل است که امیدواریم کل محور را به عنوان یک محور جدید ترانزیتی در شمال خوزستان داشته باشیم.

 

خادمی با بیان اینکه ۲۲۰ کیلومتر طرح پاشنه زاگرس در استان خوزستان اجرا می شود، اظهار داشت: طرح های دیگری نیز در کشور در حال اجرا است که در کنار این طرح مهم ارتباط خوبی بین استان های کشور برقرار خواهند کرد.

 

وی افزود: تاکنون برای ۲ قرارداد این طرح در قالب اجرای ۲ قطعه، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده، ۵۶ کیلومتر اولیه احداث شود و تردد مردم در این منطقه تسهیل یابد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص پل میانرود دزفول نیز ضمن تقدیر از تلاش و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس گفت: تمام طرح های زیرساختی شهرستان دزفول فعال هستند و آینده خوبی در این خصوص پیش رو داریم.

 

وی با بیان اینکه قرار بود پل میانرود از محل اعتبارات استانی احداث شود، افزود: این پل در حال حاضر تامین اعتبار شده که امیدواریم بزودی با همکاری مسئولان استانی احداث شود.

 

طرح راهسازی اتصال شمال خوزستان به استان اصفهان به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس معروف شده است.

 

در این طرح پیش بینی شده جاده فرعی و درجه ۲ این مسیر به جاده اصلی درجه یک ارتقا یابد که با عرض مناسب و حذف پیچ های خطرناک، کاهش مسیر را به دنبال داشته باشد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در خصوص آخرین وضعیت پل میانرود دزفول بیان کرد: در حال حاضر اطراف دزفول همه پروژه‌های زیرساخت فعال هستند و آینده خوبی برای توسعه زیرساخت شهرستان متصور است اما پل میانرود به صورت استانی احداث شده و از محل اعتبارات استان بوده است و بحث‌های حقوقی با پیمانکار و مجری سابقش دارد اما اکنون تامین اعتبار شده و امیدواریم با رفع مشکلات گذشته، به همین زودی اداره کل راه و شهرسازی استان بتواند عملیات اجرایی آن را شروع کند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=67751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.