پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
  • امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود

  • کد خبر : 138280
  • 31 تیر 1403 - 23:33
پیشنهادی برای تغییر روز روابط‌عمومی / از یک اشتباه ۱۸ساله در ایران جلوگیری شود
در ایران هجده سالی است که 27 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی» گرامی داشته می‌شود؛ این نام‌گذاری همسو با ۱۷ مه «روز جهانی ارتباطات دوربرد (مخابرات) و جامعه اطلاعاتی» صورت‌گرفته است.
 دکتر ولید آلبوناصر – فعال حوزه روابط عمومی

در ایران هجده سالی است که ۲۷ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی» گرامی داشته می‌شود؛ این نام‌گذاری همسو با ۱۷ مه «روز جهانی ارتباطات دوربرد (مخابرات) و جامعه اطلاعاتی» صورت‌گرفته است.

در روزهای پایانی سال ۱۳۸۴، معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد نام‌گذاری «روز روابط‌عمومی» را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد. این پیشنهاد باهدف ارج‌نهادن به فعالان این عرصه و تأکید بر اهمیت ارتباطات در عصر فزاینده اطلاعات، به تصویب رسید.

پاسداشت بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه در ایران به‌عنوان روز روابط‌عمومی هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی، در حالی است که در سطح جهانی، شانزدهم جولای (۲۶ تیرماه) به‌عنوان «روز جهانی روابط‌عمومی» نام‌گذاری شده است. انتخاب این روز، ادای احترامی به «آیوی لدبتر لی»، پدر روابط‌عمومی و یادبودی از فعالیت‌های پیشگامانه او در این حوزه است.

علت این نام‌گذاری‌های مجزّا، تمایز بین مفهوم روابط‌عمومی با ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی است. به همین دلیل، در تقویم جهانی، دو روز متفاوت برای گرامیداشت ارتباطات و روابط‌عمومی تعیین شده است. این تمایز ریشه در ماهیت متفاوت این دو حوزه دارد؛ یکی بر مبنای «ارتباطات مخابراتی» و مبتنی بر سخت‌افزار و ابزارهایی نوین مانند هوش مصنوعی، رایانه و گوشی‌های هوشمند است و دیگری بر مبنای «ارتباط انسانی» و مبتنی بر ارتباط با شهروندان و جامعه پیرامونی.

لینک کوتاه : https://tabakhabar.ir/?p=138280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.