به گزارش تابا، سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: در این حادثه، یک دستگاه مینی بوس که از سمت شهرک شرافت به سمت شوشتر در حرکت بود، با یک دستگاه تریلر که از سمت اهواز به سمت شهرستان گتوند در حرکت بوده است، برخورد میکند.
وی با بیان اینکه سرنشینان مینی بوس تعدادی کارگر فصلی زمینهای کشاورزی بودند، افزود: بررسیها نشان میدهند که راننده به دلیل خواب آلودگی، از مسیر منحرف میشود.
سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: راننده به محض هوشیار شدن، اقدام به اصلا مسیر میکند و همین امر سبب واژگونی خودرو و کشیدن به جاده مخالف جهت حرکت شده است.
رئیس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: تریلر که در جاده جهت خود در حرکت بوده، به دلیل سرعت داشتن، با سقف مینی بوس واژگون شده برخورد میکند و همین امر باعث جان باختگان ۱۶ نفر از سرنشینان مینی بوس میشود.
وی به بررسیهای سایر جوانب حادثه از جمله؛ وضعیت راننده تریلر، گفتگو با مصدومان، نقطه وقوع سانحه، ایمنی راه و … اشاره کرد و گفت: جاده دوطرفه و استاندارد است و تقریبا الزامهای ایمنی را نیز دارد، اگرچه در صورتیکه جاده دوبانده بود و جداکننده وسط داشت، قطعا شدت حادثه کمتر میشد.
سرهنگ دولتشاهی درخصوص وجود گاردریل و سایر تجهیزات در کمربندی شوشتر میگوید: وقتی جاده دوطرفه باشد، جداکننده وسط منتفی است و زمانی از این گاردریل، نیوجرسی و جداکنندههای وسط استفاده میشود که جاده دوبانده باشد، بنابراین جادههایی که به صورت رفت و برگشت هستند، عرض جاده به حدی است که امکان قرار دادن جداکننده وجود ندارد.
وی افزود: جلسهای با حضور مسئولان مربوط برگزار شد تا بتوانیم ایمنی در این جاده را ارتقا و حوادث دلخراش و ناگوار را کاهش دهیم.