رحمانی تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها و محله های محروم استان مشکل اصلی اعتبار نیست بلکه مدیریت و برنامه ریزی است.
به گزارش خبرنگار تابا، منوچهر رحمانی شنبه شب در نشست خبری با رسانه های گروهی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: زمانی می توانیم در ارائه خدمات ارزنده به شهروندان به موفقیتی دست یابیم که تخریب یکدیگر را کنار گذاشته و با همدلی و هماهنگی به صورت یکپارچه و واحد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان خوزستان گام برداریم.
وی با بیان کرد هر سازمانی وظایف خاصی در حل مشکلات مردم دارد اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان نیز می تواند در کنار دستگاه های دیگر تلاش خود را بیشتر کند
.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تمامی مشکلات مردم را در از نزدیک مشاهده می کنیم و هرچه درخصوص مشکلات خود می گویند چیزی غیر از واقعیت نیست.و باید تمام دستگاه ها در حل آن کوشا باشند.
رحمانی تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها و محله های محروم استان مشکل اصلی اعتبار نیست بلکه مدیریت و برنامه ریزی است.
وی با بیان اینکه یکی از راه هایی که می توان در جهت ارائه خدمت به مناطق محروم انجام شود ارئه تسهیلات ارزان، تغییر کاربری زمین ها و سنددار کردن منازل آن ها است اظهار کرد کرد: در برخی از مناطق محروم استان در زمین هایی با کاربری فضای سبز ساخت و ساز صورت گرفته و این منازل بدون سند هستند که یکی از دغدغه های اصلی مالکان این است که صاحب اول و آخر این خانه ها خودشان هستند مگر اینکه با قیمت فوق العاده ناچیزی به فروش روند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم زمین هایی با نرخ دولتی به محرومان جامعه واگذار کنیم یا وام هایی با سود کم برای این دسته از مردم تصویب کنیم بخش عمده ای از مشکلات حاشیه نشینی را در شهرهای استان برطرف کرده ایم.
.
رحمانی یکی از دلایل عقب افتادگی شهرهای استان را نبود امنیت شغلی شهرداران برشمرد و گفت: وقتی شهرداران در فواصل کوتاه مدت تغییر می کنند خود را دارای امنیت شغلی نمی بینند.
شهردار در صورت نداشتن امنیت شغلی نمی تواند به پروژه های بلند مدت و حتی میان مدت فکر کند و تنها به پروژه های کوتاه مدت اکتفا می کند. همچنین باید در انتخاب شهردار دقت کرد، پیشنهاد ما این است که شهردار باید صنفی باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه هدف اول ما شبکه کردن راه ها است و در مرحله بعد بهسازی، عنوان کرد: با شبکه کردن راه ها می توان مصرف سوخت، تصادفات، مسائل جانی و ترافیک را کاهش داد.
رحمانی درادامه افزود: در حال حاضر هزار و ۱۳۰ کیلومتر جاده روستایی را در دست، بهسازی داریم که ۵۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کیفیت جادههای پاشنه زاگرس در خوزستان زیر ۵۰درصد است و دلیل این مساله آن است که هزینه احداث جادهها در آن مناطق حدودا ۱۰برابر هزینه ساخت جاده در دشتها است. همچنین به دلیل صعب العبور بودن مناطق مسئولان کمتر در آن محلها حضور پیدا میکنند و در برنامهریزیها کمتر به آن جاده ها توجه میشود.
رحمانی در پایان گفت: باتوجه به بررسی های صورت گرفته در حال حاضر حدود سه هزار کیلومتر جاده در سطح استان کم داریم که همین امر مشکلات عمده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است. این راه ها پس از احداث باید با یکدیگر شبکه شوند تا تردد با امنیت بیشتر و مدت زمان کمتر صورت بگیرد./ساناز فدعمی