بهرامی نیا با اعلام اینکه در سال گذشته رتبه چهارم را در کاهش تلفات جاده ای داشتیم؛ تصریح کرد: در این آمار تعداد نفرات حادثه دیده مهم نیست بلکه درصد کاهش یا افزایش تلفات قابل اهمیت است. در سال گذشته ۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش تلفات داشتیم که این رقم با توجه به میزان تردد در سطح محورهای استان نشان دهنده تلاش همه دستگاه های اجرایی در امر ایمنی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در گفتگو با تابا با بیان اینکه متاسفانه آمار تصادفات ما در تعطیلات نوروز نسبت به سال گذشته بیشتر شده است؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۶۵ درصد تلفات جاده ای نوروز امسال نسبت سال گذشته افزایش داشته است.
وی در ادامه گفت: دلیل عمده این افزایش تلفات واژگونی گزارش شده البته دلیل اصلی این آمارچشمگیر، کشته شدن ۲۱ نفر در سه تصادف بوده است.
غلامحسن بهرامی نیا خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه تمام دستگاه ها تمهیدات لازم را دیده بودند این سه اتفاق باعث افزایش آمار تلفات جاده ای ما شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه عدم رعایت قوانین رانندگی دلیل اصلی این تصادفات بود؛ گفت: ما معتقد به این نیستیم که تمام استانداردهای جاده ای را رعایت کرده ایم اما در همه این تصادفات منجر به مرگ، سهم جاده مشخص نبوده است و سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی عامل عمده تصادفات منجر به فوت گزارش شده است.
وی افزود: بر اساس آمار ده ماهه سال ۹۶ پزشک قانونی در مقایسه با ۹۵ بعد از استان فارس به لحاظ تعداد تلفات دارای مقام دوم هستیم که این مساله نیز به واسطه میزان طول راه های استان می باشد.
بهرامی نیا با اعلام اینکه در سال گذشته رتبه چهارم را در کاهش تلفات جاده ای داشتیم؛ تصریح کرد: در این آمار تعداد نفرات حادثه دیده مهم نیست بلکه درصد کاهش یا افزایش تلفات قابل اهمیت است. در سال گذشته ۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش تلفات داشتیم که این رقم با توجه به میزان تردد در سطح محورهای استان نشان دهنده تلاش همه دستگاه های اجرایی در امر ایمنی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص عدم خط کشی در بعضی از نقاط آزادراه اهواز – بندر امام گفت: بازسازی و نگهداری آزاد راه اهواز- بندر امام توسط پیمانکار انجام می شود اما نظارت آن بر عهده ما است. در چند روز گذشته با مسئولین مربوطه صحبت های لازم انجام شده و قرار است در اسرع وقت برای این امر اقدام کنند همچنین روکش مسیر رفت به طور کامل انجام و فقط ۵۰ کیلومتر از جاده برگشت باقی مانده است.
بهرامی نیا با اعلام اینکه تا قبل از نوروز ۹۷ دو هزار ۵۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی را خط کشی کردیم؛ افزود: در حال حاضر نیز این اقدام ادامه دارد و علاوه بر آن خط کشی های محورهای روستایی نیز اغاز شده است.
وی با اعلام اینکه عمده پروژه های ما در سطح استان پروژه هایی با محوریت ارتقا ایمنی هستند؛ تاکید کرد: خط کشی محورها که از ملزومات اصلی ارتقا ایمنی هستند و همچنین به کاهش تصادفات کمک بسیار زیادی می کنند به زودی به طور کامل انجام می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: اصلاح شیب شیروانی کنار جاده ها، نصب تابلو و علائم و لکه گیری محورها در دستور کار قرار دارد. امید است با این مجموعه امکانات ایمنی که در حال انجام است شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.
بهرامی نیا بر اساس شاخص هایی که در سطح کشور برای تعیین نقاط پر حادثه مشخص شده حدود ۱۲۱ نقطه پرحادثه در سطح محورهای مواصلاتی استان را تایید کرد و گفت: البته این بدان معنا نیست که در این نقاط به طور مرتب تصادف می شود. این شاخص ها بر اساس تعداد تصادفات جرحی، تصادفات خسارتی و تعداد تصادفات فوتی می باشد. مجموعه این شاخص ها با فرمولی محاسبه و مشخص می شود که یک نقطه پرحادثه است.
وی ادامه داد: تعدادی از این نقاط برای اصلاح هندسی در سال جاری در دستور کار است ضمن اینکه نقاط قبلی را نیز با نصب تابلو آشکار سازی کردیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص اینکه حمل و نقل خوزستان در چه شاخص هایی رتبه اول را داراست گفت: خوزستان در حمل کالا، تعداد مجتمع های رفاهی، طول راه ها، محل بارهای ترافیکی، حمل محمول های ترافیکی، راه اندازی سامانه ثمین و تن کیلومتر مسافت طی شده دارای مقام اول و درحمل کالا دارای رتبه یک یا دو است.
وی در خصوص درجه کیفی مجتمع های رفاهی به تابا گفت: کمیته ای متشکل از اداره کل میراث فرهنگی و گردگشگری، ستاد اقامه نماز و بهداشت وجود دارد که این مجتمع ها را به طور مرتب مورد بازرسی قرار می دهند و بر اساس آخرین گزارش هایی که دریافت شده است وضعیت خوبی را از این لحاظ داریم.
بهرامی نیا در پایان خاطرنشان کرد: همه تلاشمان در سال جاری این است پروژهای که در سطح استان در بخش راهداری تعریف می شود بر اساس ارتقا ایمنی باشد و همچنین با نصب دوربین های ثبت تخلفات، سرعت را کنترل و نسبت به ارتقا محورها اقدام کنیم./ فدعمی